Charakteristika školy

Historie školy

             Obec Kravsko neměla velmi dlouho vlastní školu, a proto děti nejprve chodily od roku 1760 do školy v Příměticích a potom od roku 1826 do Plenkovic. 8.ledna 1879 byla slavnostně otevřena obecná škola. Po osvobození se vyučovalo  jednak na obecné škole, jednak v budově zámku. Školu v Kravsku navštěvovaly děti, jejichž počet se pohyboval kolem 240, z Plenkovic, Hlubokých Mašůvek, Mramotic, Kasáren, Olbramkostela, Žerůtek a Vranovské Vsi. K zahájení stavby současné budovy školy došlo v roce 1964 a  31.3.1968 byly ukončeny hlavní práce, škola předána do užívání a zahájen provoz. V areálu školy bylo vybudováno hřiště, dále školní pozemek a vysázen ovocný sad. Volné plochy byly osety trávníky a osázeny okrasnými dřevinami.

Úplnost a velikost školy

Naše škola se nachází na okraji vesnice u lesa. Její součástí je také mateřská škola, školní jídelna a školní družina. Jsme úplná škola s prvním až devátým ročníkem. V současné době máme 9 tříd s 192 žáky. Místních žáků je 48, ostatní dojíždějí z dalších devíti obcí z okolí.

 

Vybavení školy

Školu tvoří soubor pěti pavilonů spojených chodbami.Ve dvou  z nich je 9 tříd a jeden pavilon je prostorná tělocvična se zázemím. Ve dvou  předních pavilonech je umístěna školní kuchyně a jídelna, ředitelna, sborovna, učebna informatiky vybavená 15multi-mediálními počítači a školní družina.  Ve 3 třídách byly zřízeny multimediální učebny vybavené interaktivní dotykovou tabulí SMART s prostorovým ozvučením a hlasovacím zařízením pro žáky. Všechny učebny jsou propojeny do školní počítačové sítě řízené vyhrazeným serverem s připojením na internet. Škola má vybavení pro fotodokumentaci, videodokumentaci a její zpracování, rozhlasové vysílání a tvorbu školního časopisu. Školní jídelna je po celkové rekonstrukci dokončené v roce 2005. Školní družina nabízí žákům zájmovou činnost a relaxaci po skončení vyučování do odjezdu autobusů a zajišťuje dozor nad dětmi až do odjezdu autobusů. Venkovní prostor školy tvoří fotbalové a volejbalové hřiště, běžecká dráha, doskočiště na skok daleký, odhodiště pro vrhačské disciplíny, školní pozemek a prostory pro školní družinu. Mezi budovami máme ozvučený dvorek, na kterém tráví žáci za pěkného počasí velké přestávky. V době přestávek i volna mohou žáci využívat učebnu PC s internetem. Pitný režim je zajištěn pro stravující se žáky v jídelně, na chodbách jsou nainstalována pítka. Někteří učitelé mají své kabinety, společně se scházejí ve sborovně, mají volný přístup k veškerému vybavení na kopírování a přípravu materiálů k výuce. Velkou pozornost věnujeme i problémovým dětem. Žáci s problémy ve výslovnosti jsou zařazeni v logopedické péči. Žákyně se silnou poruchou sluchu je bezproblémově integrovaná a je jí věnovaná individuální péče ze strany vyučujících. Za vydatné pomoci rodiny prozatím zvládá učivo s velmi dobrými výsledky a nemusí být zařazena ve speciálním centru, se kterým škola úzce spolupracuje.                                                                                          

 

Charakteristika pedagogického sboru                      

 Současný   pedagogický sbor je stabilní, z 93 % kvalifikovaný a perspektivní.           

Výuka je zajišťována na škole  14pedagogickými pracovníky,  13 pedagogických pracovníků má magisterské studium ,1 učitelka vyučující anglický jazyk a zeměpis nemá vysokoškolské studium, má pouze státní zkoušku z angličtiny a získala certifikát k dílčí způsobilosti k výuce Aj na ZŠ ve studiu Brána jazyků. Většina předmětů je vyučována aprobovaně. 6 pedagogů má kvalifikaci pro výuku na prvním stupni a jsou schopni pokrýt aprobovanou výuku všech předmětů.  Přestože většina předmětů je vyučována aprobovaně, zůstává několik předmětů, pro které aprobace na škole chybí. Je to Z, Fy, Inf. a Vv. Tento nedostatek je řešen specializací učitelů na jednotlivý konkrétní další předmět mimo aprobaci.  Učitelé velmi často využívají nabídky na další vzdělávání v různých  oborech, mají zájem získávat nové informace a nápady pro svůj profesní růst.

 

Přehled pedagogických pracovníků

 

Příjmení a jméno

aprobace

funkce

specializace

Ludvíková Marie, Mgr.

Č - Hv

ředitelka, koordinátor ŠVP

Aj

Jakešová Simona, Mgr.

Spec.pg.

zástupce ředitele, koordinátor enviromentální výchovy

CH 

 Hellmanová Lucie, Mgr.

I.st.- Aj

 učitelka

 

Hasprová Dana, Mgr.

I.st.

 učitelka

-

Pešková Miroslava,Mgr.

I.st.

učitelka,koordinátor ŠVP, vedoucí metodického sdružení

-

Podsedník Rudolf, Mgr.

I.st.

učitel

 

Valihrachová Jana, Mgr

I.st.

učitelka

Hv

Fischer Karel, Mgr.

Tv – Bv

koordinátor ICT

informatika, F

Melušová Břetislava, Mgr.

Č - D

učitelka

žáci s SPU

Neumanová Radmila,Mgr.

M-On-Bi

metodik prevence pat.jevů,

vedoucí PK přírodověd. předm.

 

Padrta Vladimír, Mgr.

Č - D

vedoucí PK spol.věd.předmětů

 

Vocílková Blanka, Mgr.

M - Bi

výchovný poradce

F

Vocílková Jana

 

učitelka

Aj, Z

 

 

 

 

Červínková Jaroslava Mgr. 

Aj - Nj

učitelka

 

 

 

 

Charakteristika žáků:

            Všichni žáci jsou z okolních vesnic. Výjimečně se vyskytují problémoví jedinci, ale daří se nám je ve spolupráci s rodinou vychovávat a jejich přestupky řešit. Nebojíme se přijímat mezi sebe děti, které mají na jiných školách problémy a pomoci jim je řešit.

 

 

Dlouhodobé projekty, mezinárodní spolupráce:

            Prioritami naší školy je výuka cizích jazyků, oblast ICT , všestranná zájmová činnost a sportovní vyžití žáků. Již od roku 1994 pořádáme  pravidelně vzájemné výukové programy a  návštěvy se školou v rakouském Hadresu, daří se nám úspěšně zpracovávat projekty v oblasti SIPVZ, pravidelně připravujeme zajímavé exkurze na doplnění výuky, lyžařské kurzy, 2x ročně pořádáme kulturní vystoupení žáků pro rodiče a přátele školy.

Spolupracujeme se středisky ekologické výchovy, účastníme se školních ekologických projektů Terezy ( ve školním roce 2006/2007 jsme se zúčastnili projektu Les ve škole – škola v lese, v letech předešlých např. Ozon, Kyselé deště, Lišejníky, Modré z nebe – zajímá tě, co dýcháš ). Jsme zapojeni do sítě M.R.K.E.V.. Dvakrát ročně pořádáme sběr papíru. Také sbíráme byliny ( hluchavku bílou, černý bez, kopřivu ) a pomerančovou kůru. Třídíme odpad a připravujeme dlouhodobý projekt na téma Odpady – problém nás všech.

V posledních letech byly úspěšně zrealizovány projekty Návrat k tradicím Kravska a okolí, Digitální zpracování výuky jako pomocník v přípravě žáků na vyučování a projekt Nové  příležitosti v ZŠ Kravsko v rámci projektu MŠMT  EU peníze školám. Všechny tři projekty byly spolufinancovány z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

 

 

Spolupráce se zřizovatelem, rodiči a jinými subjekty:

            Zřizovatelem školy je obec Kravsko a již po několik volebních období cítíme ze strany obecního úřadu a téměř všech zastupitelů podporu a pochopení, stejně jako od starostů ostatních obcí školského obvodu.

          Spolupráce s rodiči je na velmi dobré úrovni. Rodiče dostávají informace o výsledcích vzdělávání prostřednictvím žákovských knížek, na třídních schůzkách, konzultačních dnech, případně osobně či telefonicky dle přání rodičů (zák. zástupců). Jako nový způsob komunikace s rodiči se osvědčila EduBase, která formou jednoduchého e-learningu podává informace o výuce i ostatních akcích školy. Nejen účastí na pravidelných třídních schůzkách, ale i postojem k dalším aktivitám vyjadřují rodiče podporu  škole. Pomáhají např.při sběru léčivých bylin, starého papíru, pořádání školního plesu.

         Zvolení důvěrníci z řad rodičů přenášejí případné připomínky od rodičovské veřejnosti k vedení a obráceně - vedení školy jejich prostřednictvím informuje rodiče v jednotlivých vesnicích o záměrech školy.  O činnosti školy informuje rodiče také náš školní časopis Budíček, který si žáci tvoří sami. Dalším zdrojem informací jsou i webové stránky.

        Školská rada má 9 členů: 3 jmenovaní zřizovatelem, 3 volení zástupci rodičů a 3 zástupci volení pedagogickými pracovníky školy.                                                                                                                                                                 

        Pravidelná je spolupráce s PPP, týká se především odkladů školní docházky, vyšetřování dětí s poruchami DYS a vyšetření na žádost rodičů. 2x ročně kontrolují preventivní logopedickou péči pracovnice Speciálně pedagogického centra ve Znojmě a pravidelně nás také navštěvují pracovnice SPC pro sluchově postižené a kontrolují výsledky a péči o sluchově postiženou žákyni.

 

Servisní služby

Školní družina

Školní družina je základním článkem výchovy mimo vyučování. Není pokračováním školního vyučování, ani ho nikterak nenahrazuje. Hlavním posláním je zabezpečení zájmové činnosti, odpočinku a rekreace žáků. Vhodné střídání práce a odpočinku přispívá k odstranění únavy z předchozí školní činnosti, učí je ušlechtilé zábavě, pomáhá uspokojovat a rozvíjet kulturní potřeby a rozmanité zájmy žáků.

Mimo činnosti výchovně vzdělávací plní ŠD funkci sociální, tzn. dohled nad žáky po určitou dobu před nebo po skončení vyučování. ŠD pracuje v kontextu dalších subjektů nabízejících aktivity mimo vyučování (zájmové kroužky, ZUŠ, apod.).

 

Zájmová činnost

       Pro všechny žáky je připravena pestrá škála zájmových činností.